Lördag

Vilken tråkig rubrik det blev. Den här lördagen har vi besökt Marieberg och Ikea. På Marieberg handlade jag bara på Panduro men inte särskilt mycket, en röd trådrulle, gjutform och hårspännen som jag ska försöka dekorera. På Ikea köpta jag sandformar som jag ska gjuta betong i.

När vi kom hem cyklade jag till Sannahed för att hämta rabarber. Efter en liten paus cyklade jag vidare till en gårdbutik som heter Sy och sprätta och köpte tyg. Jag ska sy ett förkläde men till det behöver jag en symaskin. Symaskinägerskan träffar jag imorgon då ska jag be henne komma över nån dag nästa helg så att hon kan visa mej hur den funkar.



Väl hemma gjorde jag två stora rabarberpajer, två små äppelpajer och en liten med både äpple och rabarber.
Det blev lite rabarber över som jag gör saft av, det är inte klart än.



Madde: Ta med några flaskor imorrn.

Kommentarer
Postat av: Stina

Kom bara ihåg att symaskinen behöver kärlek för att fungera!!!

2011-05-28 @ 20:32:33
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0