Ljusstake

Jag hittade en ljusstake på en hemsida för ca 1 år sen som jag tyckte var jättefin. Den var gjord av ett fint gammalt fat och en bit kopparrör som var vitlackerad och fastlimmad på fatet. Jag tyckte att det inte såg ut att vara så svårt att göra själv. Jag har dock inte haft tid och ork att fixa fram kopparrör för att göra en ljusstake. Men i höstas köpte jag en ljusstake på IKEA som jag har limmat fast på ett fat som jag hade hemma.
Så här blev det!




Jag frågade min man vad han tyckte om den, han svarade att den var annorlunda.
Ljusstaken kostade 14 eller 19 kr att göra. Jag kommer inte ihåg vad fatet kostade men det var inte mer än 10 kr. Ljusstaken som jag såg på hemsidan kostade 249 kr och var nästan likadan.
I korgen bakom ljusstaken ligger lite av alla mina garner som trängs i vårt sovrum.


När jag och A. gick hem från förskolan idag åkte det en bil på vägen som vi nyss hade gått över och A. tyckte att den åkte fort. Ungefär samtidigt kommer en bil som ska svänga ut på den vägen och den kör sakta sa A. När bilen svänger ut på vägen som vi gick över sa A. att den åkte ut på fortvägen. 

Tack & hej leverpastej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0