Full fart

är det när man har barn. Gårdagens stora händelse var att titta på Kung fu panda 2 i 3D. Jag och barnen tittade på den medan E. jobbade. Igår morse fick vi hem ett lass ved (stort lass). Jag började att stapla igår men vi hade fortfarande torr ved i vedboden så jag körde in en skottkärra ved i vedboden och därifrån en skottkärra ved till pannrummet.
Idag har vi staplat klart veden, det går fortare när vi är två. Jag har också hunnit sytt ett förkläde, bild kommer på tisdag när det är syföreningsmöte. Jag tycker att jag har blivit bättre på att avsluta mina projekt men nu har jag många igång. Det är många som jag vill börja på också men det har jag inte hunnit.
Det jag håller på med nu är:
1. Socka som jag påtar.
2. Skelettbrudgum, kroppen är klar huvud och hatt kvar + att jag ska göra fem brudpar till.
3. Eme rutor, jag har gjort fem och har en kvar + montering.
4. Glass som jag har lovat kusin E.
Jag kommer inte på något mer men jag vill virka mer kakor och dammsugare.
Madde: Vi får ta en dag när jag är ledig och göra en loppisrunda, helst när E. också är ledig så behöver inte mina barn följa med.

Kommentarer
Postat av: Stina

Glassen till Elisia behöver du inte stressa med, jag tror att hon har glömt den. Gör den till hon fyller :-)

2011-06-19 @ 22:19:43
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0