Virkade skor

Då var det dags för husmorsskolans syföreningsmöte. För några veckor sen hade en av medlemarna i syföreningen gjort ett par jättesöta virkade converse. Jag blev lite inspirerad av dem och skrev ut ett mönster. I helgen började jag virka och då tog jag ett garn som jag hade hemma nämligen järbo lady. Jag tycker inte om att virka med det garnet för det trasslar sej så. Virkade gjorde jag i alla fall. En sko blev klar i lördags och jag började med den andra på söndagen. Jag passade på att ringa till syrran för att kolla hur stora fötter det lilla barnet har,naturligtvi är fötterna större än skorna.

  

I. blev nöjd i alla fall för hon fick skorna till sin docka.



Dockan får vara med den här gången också. Jag glömde skriva i förra veckans inlägg att jag gjorde dockan på en stickring. Kroppen har jag stickat runt på ringen med tre trådar på pinnen, armarna och benen har jag stickat fram och tillbaka på åtta och tio pinnar. Jag sydde ihop långsidorna, stoppade och sydde fast armar och ben på kroppen. Huvudet har jag gjort genom att sy en tråd där halsen ska vara och dragit åt.



Den här ringen använde jag till dockan, jag har även gjort sockor på den.

Ha en bra tisdag!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej!



Vad bra med lite info om hur du hade gjort dockan! Den är så himla söt, tycker jag! Måste skaffa mig en stickring någon gång framöver! Mini-converse är så sött. Roligt att du också har virkat en variant av dem. Jättefina!



Hälsningar från Maja

2011-04-19 @ 14:37:30
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Lillstrumpan

Åh, vilken söt docka och vilka söta skor! Lyxigt att dockan får ha såna moderna dojor ;)

2011-04-19 @ 14:37:45
URL: http://www.thenorp.blogspot.com
Postat av: eddy

å vad kul att du blev inspirerad! supersöta blev dem=)

jag håller faktiskt på med ett par till nu, min plastsyster ska få barn om ett par veckor=) kram

2011-04-19 @ 18:39:41
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Stina

Superfina skor!!! skynda dej att göra ett par som passar, han växer som en raket :-(

2011-04-19 @ 19:45:05
URL: http://mamastina.blogg.se/
Postat av: Klockarbarn

Fint.

Påminner lite om mina baskettossor fast mina är stickade.

2011-04-19 @ 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0