Virkade figurer

Äntligen tisdag och syföreningsmöte. Jag har inte hunnit virka så mycket den senaste veckan. En liten figur har det blivit i alla fall. Jag gjorde en kaka också men den gav jag bort direkt.
Figuren som jag har virkat är en "maskot" från Mia Bengtssons bok Virka amigurumi. Den är inte stor så den går fort att virka. Den vinröda gjorde jag när jag nyss köpt boken hösten -09. Den tog det längre tid att göra, jag hade mest virkat mössor tidigare och det var betydligt pillrigare än jag trodde att virka små figurer. I. har valt färger och ögon på den gröna figuren. Jag gjorde tomtar i den här modellenn i höstas men då bloggade jag inte så de finns inte på bild.


E. tyckte att jag skulle ha en roligare bild så han gick ut till vedboden och fotade.


Jag gjorde en munk till min man från den boken och jag tror att det tog ett år att göra klart den. Jag har skrivit om den tidigare på bloggen men den får hänga med ändå för att visa att det kan ta tid att göra klart det man påbörjar. Jag har blivit mycket duktigare på att göra klart mina projekt innan jag börjar på nästa.

Ha en bra tisdag!!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Munken var ju för härlig! Jag har INTE blivit bättre på att slutföra innan jag börjar på något nytt... Har du några tips :-)

2011-05-10 @ 18:07:15
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com/
Postat av: eddy

å vad söta dessa var! och tusen tack för den fina komplimangen om min sjal

2011-05-10 @ 19:21:14
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: alma

Visst är det pilligt att virka så hårt som krävs! Man kommer ju in i det efter hand... Jag är också bättre på att slutföra projekt.

2011-05-10 @ 21:28:33
URL: http://sondagspyssel.blogspot.com
Postat av: krisse

Fina figurer! Jag har virkat några amigurumi också, men de där var roligare än mina.

2011-05-10 @ 21:37:50
URL: http://krisseshantverk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0