Syföreningsmöte

Senaste veckan har jag virkat en hel del men det är inte så mycket som får vara med här. Glassen som jag gjorde blev inte så fin och den andra grejen visar jag förhoppningsvis nästa vecka då den borde vara klar. Till det här mötet fortsätter jag med mitt kaktema. Jag har gjort en ballerina kaka och en singoalla kaka. Jag har gjort dem lite olika, ballerinan är det fyllnadsvadd i och singoalla kakan har jag sytt ihop av tre rundlar som jag har virkat. Jag frågade min familj vilken modell som var finast och de tyckte ballerinan var finast. Jag tänkte göra en singoalla i den modellen med.

Jag har gjort ballerina kakor förut men då har jag använt ett betydligt tunnare bomullsgarn, det här är akryl och betydligt luddigare. Bomullsgarnet är slut och då får man ta det man har. Kakorna har jag gett bort till A. förskola, de ska ha en marknad och behövde ha lite lotteripriser så jag tänkte göra lite mer kakor. De går väldigt fort att göra när garnet är lite tjockare. Mönstret på ballerina kakan är från Svarta fårets Candy magazine.



Det var allt från mej den här gången. Titta vad alla andra har gjort på Husmorsskolans syförening.

Kram Fia

Kommentarer
Postat av: Agneta

Håller med din familj ballerinan blev bäst! Men kanske för att de ligger bredvid varandra också, för den andra var också fin.

2011-05-03 @ 16:57:13
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com
Postat av: alma

Båda är fina på sitt sätt, men visst ser det gott ut när den är lite tjockare av vadden...

2011-05-03 @ 21:14:31
Postat av: Maja

Hej!



Vad roligt med fler kakor! Väldigt fina! Bra mini-projekt att göra på en kväll eller så... Kul att du testar olika metoder att göra dem också!



Hälsningar från Maja

2011-05-03 @ 22:47:35
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0