Syföreningsmöte

Äntligen tisdag och syföreningsmöte. Den senaste veckan har jag virkat för fullt. Jag har gjort en Mors dag present till min mamma som jag tyckte passade jättebra och den blev uppskattad.



Mönstret är från "Välkommen till virkligheten", jag har valt färgerna så att den ska likna föräldrarnas husvagn. Garnet är M&K Eco baby bomull, det var första gången jag använde det. Jag hade virknål nr 2 så den är hårt virkad, jag limmade fast bakljusen för att det var svårt att sy.

Jag har änligen gjort klart min stickade klänning, det tog bara 5 månader. Det har inte varit effektiv tid, när jag har varit trött har jag låtit den vara. Några gånger stickade jag när jag var trött och det blev lätt fel då.
Klänningen är en kort version av brudklänningen Anita från "Stickat och virkat, Vintage på svenska".



Garnet som jag har använt till klänningen är Drops symphony. Den är stickad med 12 räta och 2 aviga så att den blir lite randig men det syns inte för den är lite för stor. Längst upp är det en virkad kant som jag har virkat med Drops cotton viscose. Den gjorde jag två gånger först med virknål 3 som det stod i mönstret, då blev klänningen för trång. Andra gången använde jag virknål 4, det blev mycket bättre. Det tog ungefär två timmar att få loss den virkade kanten. Jag tyckte att det blev bättre med ett skärp till. Bilden är inte den bästa eftersom att jag inte blir bra på bild.

Jag gjorde ett par örhängen också efter Majas mönster, jag använde Drops cotton viscose och virknål 2.



Ha en härlig tisdag med trevlig läsning.

Kommentarer
Postat av: Stina

Klänningen är jättefin och du med!! Blir modellen inte bra på bild är det alltid fotografens fel!!

2011-05-31 @ 18:54:10
URL: http://mamastina.blogg.se/
Postat av: Agneta

Åååå vilken fin husvagn!!! Den blev jag väldigt imponerad av.

2011-05-31 @ 21:39:44
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com/
Postat av: Linda

SV; Tack! Gillar husvagnen skarpt. Jättesöt!

2011-05-31 @ 22:25:05
URL: http://lindawestermark.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej!



Vad roligt att du virkat "mina" örhängen! Blev så glad när jag såg det. Och så söta de blev! Det där klänningsmönstret har jag också sneglat på ibland... Vad fin den blev! Smart att göra en kortare variant, annars blir det ju ett oändligt projekt;) Snyggt med skärpet till också!



Husvagnen är hur fin som helst! Rolig present...



Hälsningar från Maja

2011-05-31 @ 23:02:37
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0