Pyssel

Idag har det pysslats för fullt. Först var det städning (först sovmorgon till kvart i åtta E. var uppe halv sju med snorig A.) sen gjorde jag en rabarberpaj med mitt favoritrecept från Annas pajer som lämpligt nog heter Fias blåbärspaj, jag byter ut fyllning efter säsong. A. tycker inte om rabarberpaj så då gjorde jag en äppelkaka.
Jag började repa upp den virkade kanten på klänningen som visade sej vara betydligt svårare än jag trodde. Klänningen är gjort av ett väldigt luddigt garn som hade trasslat in sej med det garnet jag virkade med. Jag fick sitta med sprättnålen och lirka loss och sprätta loss garnet. Det tog ca två timmar att få loss allt så jag hoppas verkligen att det blr bättre den här gången.
Åter till pysslet vi var fem tjejer som pysslade, vi började med att planera nästa pyssel som blir betong gjutning. Sen fikade vi på den goda pajen, äppelkakan och jordgubbar med chokladgrädde. Efter det kom symaskinen fram och det syddes hjärtan, påse , sparkskydd, möss och fåglar. Jag var tråkig och virkade på en mors dag present, jag kände att jag ville få den klar innan jag börjar med något nytt. Jag har flera projekt igång nu så jag måste göra klart lite. I. kom och ville sy en duk när den var klar ville hon göra en till den här gången med en ficka på så det gjorde hon. Den blev jättebra och hamnade på väggen så att hon kan lägga småsaker i den.



I.s duk med ficka på väggen.



Det som blev kvar av rabarberpajen, äppelkakan tog slut.

Snart ny vecka!
Ha det gott igelkott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0