25-årskalas

Idag firade vi min mamma som fortfarande fyller 25, jag fyller 35 i höst så jag vet inte riktigt hur det har gått till. Eftermiddagen tillbringades med alla mina syskon och deras barn, ett barn såg vi för första gången eftersom att hon är född i Thailand. Min morfar, farmor och en av mina fastrar var där också. I. tycker att det är jätteroligt att träffa och hålla i sina små kusiner. Det blev en del hoppande på studsmattan också. Vi har en ganska liten trädgård så förra året fick de välja mellan en pool och en studsmatta. Det blev en pool.



Före kalaset städade vi hemma och grejade i trädgården. Gräsmattan blev klippt och trimmad. Jag sparar lite blommor och E. trimmar bort blommorna jag vill ha kvar.
Vi har en kulle i våran trädgård som är väldigt grön och det växer väldigt bra. Tyvärr är det kirskål. Förra året försökte jag plantera där, det gick inte bra. Jag hade lagt tidningspapper över kirskålen och jord på tidningen men kirskålen tog sej igenom. I år har vi lagt fiberduk och börjat lägga jord över, hoppas att det fungerar hyfsat så att vi får lite finare i trädgården. A. planterade apelsinkärnor idag.

Igår var E. borta hela dagen igen. Vi passade på att dammsuga hela huset och städa, det märkte han naturligtvis inte utan tyckte att jag var slö när jag satt hos A. i soffan imorse.
Efter att vi hade städat igår åkte vi till syster Madde. Väl där kom syster Stina med sina barn och vi tog en promenad till Ankis magasin där vi handlade och fick fika. Lite bättre service och mycket trevligare än att handla i stan. Dit åker vi gärna igen.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vi får ta ett besök där i höst när det börjar bli dags för jul så kanske jag kan peka lite hemligt och säga vad jag vill ha i present.

2011-05-15 @ 20:37:52
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0