Effektiv

Idag har jag hunnit med att baka bröd i långpannan, tvätta, laga mat och framförallt gjort klart 2 virkprojekt. Det första jag gjorde klart var en ballerina kaka. Jag har gjort flera såna kakor men de flesta har jag gett bort. Nu har jag 2 kakor. Anledningen till att det tog tid att göra klart kakan var att jag inte hade någon fyllnadsvadd, det köpte jag igår. Det andra projektet var min mans munk. Den har tagit lång tid att göra. Jag började med den hösten -09 tror jag. Det var många delar att virka och sy ihop. En del delar var dessutom ganska små, armarna var 6 fasta maskor när den var som bredast och skulle minskas till 4 fasta maskor.

Fikadags

Ballerina kakor virkade i Candy med virknål 2. Mönster från Candy magazine.  Dammsugare i samma garn och från samma beskrivning.

Kakorna är virkade i Candy med virknål 2. Mönster finns i Candy magazine 2.

Munk



Munken är virkad med virknål 3 och jag tror att det är Fuga, det är ett tag sen jag köpte garnen.
Rocken är virkad med virknål 4 men luvan och ärmarna med virknål 3.
Mönstret är från Mia Bengtssons bok Virka amigurumi.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Stina

Pillermunk...

2011-02-27 @ 19:47:14
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0