Fönsterputs

Vi har världens skitigaste fönster i vårt hus men idag blev några av dem lite renare. Jag och barnen tvättade fönstrena i köket och i två sovrum fast det var bara insidan som blev rena, utsidan tar vi nån dag när det är trevligare väder. Jag hade tänkt visa några fönsterputsar bilder men det blev inga. Jag bad min man ta kort när I. och A. stod bredvid varandra och tvättade fönster men bilderna blev inte bra enligt fotografen.
Jag är inte så förtjust i att putsa fönster för jag brukar inte lyckas så bra. Det blir randigt hur jag än gör. Fönsterskrapan är dålig även fast den är nyinköpt. På mitt förra jobb som är ett städbolag hade vi mycket bättre fönsterskrapor en sån skulle jag vilja ha då kanske det skulle bli bättre.

Igår blev det inget fönsterputsande. Vi var till mina föräldrar och klöv ved i alla fall en liten stund. Vedklyven var hos brorsan och min man skulle ta med den när han var klar med att hjälpa honom. Vi var och hälsade på den nyaste kusinen också men jag hann klyva nästan en timme. Det bli mer klyvande nästa helg.

Jag håller på att fotopärla en bild från vårt bröllop. Jag gjorde en pärlplatta när jag började sen har det gått lite trögt. Igår kväll gjorde jag klart två till, de var lite påbörjade så jag gjorde inte allt. Idag började jag med den fjärde pärlplattan fast jag kan inte göra klart den för en färg har tagit slut. Det är inte mycket kvar men jag får lugna mej till helgen.

Hej då, lilltå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0