Symöte

Nu är det dags för symöte i husmorsskolans syförening. Jag har hunnit visa en hel del här, men jag har en del saker som jag gjorde innan jag började blogga som jag inte hunnit visa här. Den här veckan är det bara nya virkningar med.
Jag har gjort en syltkaka på samma sätt som jag gjorde ballerina kakan. I samma Candy magazine som ballerina kakan är med hittade jag en muffin som jag började virka på men när jag hade gjort båda delarna tyckte jag att de inte såg ut att passa ihop och den hamnade längst ner i min virk/stickväska. Jag hittade den i veckan och då tog jag mej i kragen och sydde ihop den. Det blev bättre än jag trodde.



Bilderna blir bättre när min man fotar, jag använder "pucko knappen" (auto) på kameran.

Nästa vecka är min klänning klar om jag inte råkar ut för något missöde igen. Det är bara axelbanden kvar.

Ha en härlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Mysiga små kakor. Ha ha Puckoknappen, har jag aldrig hört... Men jag använder den alltid jag också :-)

2011-05-24 @ 13:46:28
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com/
Postat av: alma

Håller också på med en klänning som inte riktigt vill bli klar, den lyckades ungå att bli klar fast jag satt vid symaskinen hela söndagen. En del andra saker blev klara dock :)

Postat av: eddy

hej. kul att du gillar mina sockor.. dina bakelser är ju också superdupersöta!

2011-05-24 @ 21:50:08
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Maja

Vilka söta! Synd att man inte kan äta upp dem! De ser så goda ut;)



Hälsningar från Maja

2011-05-24 @ 22:37:28
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0