Skittrött

Konstigt nog är jag lika trött söndagkväll som jag är fredagkväll efter att ha jobbat hela veckan. Nåväl. Helgen började fredagkväll med städning eftersom att det var kalas på lördagen. Den slutade med att jag satt vid datorn och letade mönster, barnen som sa att de inte var ett dugg trötta gick och la sej och somnade utan att jag märkte det (jag var nog lite trött).

Lördagen började med mer städning och lite bakning och fortsatte sen med kalas. Många släktingar kom och trevligt hade vi, i alla fall hade jag det. På kvällen var vi till Kumla där vi tittade på många motorcyklar på väg till Askersund, miljoner sa I. Vi får träna på antalsuppfattning. Efter det åkte vi hem och klädde på oss mer kläder för det blåste iskallt, sen gick, sparkade och cyklade vi till idrottsparken och tittade på brasan. En liten stund efter att de tänt brasan sprang en råtta eller sork ut från den.

Söndagen började jag med att springa och fortsatte med att träffa pysseltjejerna för att planera pyssel.



Här är det fullt hus.



Paketöppning. Det blev en sparkcykel.



Några av motorcyklarna.



Sist men inte minst, majbrasan.

Några tårar har det blivit i helgen eftersom att min häst Cherie skulle ha fyllt 25 på valborg om hon hade levt.

Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0