Jag lever

Det var ett tag sen jag skrev något på bloggen. Mest blir det på tisdagar när vi har syföreningsmöte. Helgen har gått i surhetens tecken, vet inte vad jag ska göra för att bli gladare.
Fredag minns jag knappt, vi la oss tidigt vi var trötta allihopa.
Lördag började kl 6 när E.s väckarklocka ringde, han skulle vara funktionär på radiobilklubben. Han kom hem nån gång mellan halv 8 och 8 på kvällen så honom såg vi inte så mycket av. Jag och barnen gick upp vid halv 9, det var väldigt skönt de brukar inte sova så länge. I. låg och lyssnade på musik när jag och A. gick upp. Efter frukosten som brukar vara väldigt lugn men inte igår när jag var själv (jag vill läsa tidningen i tystnad för att komma igång) bakade vi muffins till A.s barnkalas. Det blev Toy story muffins. Vi cyklade till Kumla för att köpa godis och så köpte jag en låda med flera fack där jag kan ha pysselsaker. Till lunch åt vi raggmunk, när A. hade ätit en kom han på att han inte tycker om pannkakor med morötter. Han åt några smörgåsar efter det.
När E. kom hem var jag väldigt trött och sur, det tar på krafterna att vara hemma med två sötnosar. I helgen har det varit mycket mamma tjat. De säger mamma och jag svarar ja sen säger de inget mer utan tar för givet att jag ska förstå vad de vill. Det har jag blivit väldigt trött på.

Idag, söndag var jag sur redan när jag gick upp A. kom till oss redan kl 6 och somnade inte om. Som tur var cyklade jag till Sannahed för att klyva ved. E. och barnen kom till lunch sen åkte jag och barnen hem för att ha barnkalas. Det var som mest fem barn men de lät ändå. Jag har planterat lite idag, jag slängde några blomkål som jag inte tror skulle ha överlevt. Paprikorna som jag fick av lillasystern ser inte så pigga ut.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Madde

Du måste ju vattna också. Det var tur att jag inte gav bort nån squash planta till dig för den jag hade tänkt ge bort är den som blommar mest nu.

2011-05-09 @ 22:28:43
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Stina

Du måste ge dem näring också! Jag köpte en gul dunk på Maxi med nåt kolijox i, funkar skitbra här. Jag vill också läste tidningen i lugn och ro på morgonen inte lätt med Elisia som pratat hela hela tiden...

2011-05-11 @ 21:53:55
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0