Ibland blir det inte som man tänkt sej!

Nä det blir det inte, speciellt inte när man har med garn att göra. Första mössan som jag virkade för många år sen (lite mer än 4 år) skulle ha passat A. som inte hade fyllt 1 men än passade hans pappa bra, men den var dessutom skitful så han ville inte använda den. Garnet tror jag ligger nånstans i gömmorna.
Idag har jag sytt ihop min stickade klänning och naturligtvis var jag tvungen att prova den på en gång. Den var skit stor i urringningen men det var inte det som inte blev som det var tänkt, det ska vara en virkad kant längst upp. Jag var lite orolig att den skulle bli för stor även fast jag virkade den. Jag hade fel, den blev nästan för liten. På bilden i boken håller axelbanden upp klänningen så stt det blir lite urringat men min sitter uppe av sej själv. Det var knappt jag fick på mej den och E. fick ta av den. Jag kanske gör om den och virkar lite lösare, det är typiskt när jag redan virkat fyra varv på den.

Vi har besökt den stora staden idag. Jag handlade lite garn, bara fyra nystan, tights till mej och I. linnen till mej, byxor och tröja till A. lite nytt fukost porslin. Jag har fortfarande inte tagit några kort. Imorgon är det pyssel här får passa på då.

Dags för dusch för nu sover barnen.

See you!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0