Virknålar m.m

Igår hann jag inte blogga så jag gör det idag istället. Igår var min syster här med sin symaskin, den funkar inte så bra. Jag sydde i alla fall ett virknålsfodral till mina nya virknålar. Nu har jag virknålar i trä, metall och några i plast. För några dagar sen jämförde jag min 3:a i metall och min 3,5:a i trä, de är lika stora. Jag började då jämföra mina nya trä virknålar och de var lika stora som de i metall med samma nr, bara lite annan form på huvudet.


De här båda virknålarna är stl 3,5, den högra är från Garnstudio och är lika stor stl 3. De ligger på mitt nya virknålsfodral. Som ni ser är inte sömmarna så fina.

Idag har vi varit i Örebro och shoppat lite och tittat på flygplanet vid slottet. Jag köpte en bakform som jag ska gjuta betong i nästa helg. Eftermiddagen bjöd på bad, tjuriga barn, kusinhäng och glada barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0