Syföreningsmöte

Efter förra veckas syföreningsmöte trodde jag att jag inte skulle hinna göra klart något till den här veckan. Så fel jag hade. Jag började virka Eme rutor, jag har gjort tre stycken än så länge. Jag ska göra fler. Till rutorna har jag använt Drops muskat och virknål 3.

Jag har en jobbarkompis som ska gifta sej i höst och hon ville ha några virkade brudpar. Hittills har jag hunnit göra en brud klar men det kommer fler. Mönstret ät från Läskigt söta figurer, garnet är Tilda med virknål 2, så den är inte stor.
I samma bok som skelettbruden hittade min son flera figurer som han vill ha så han har tjatat på mej att jag ska virka. En ninja gjorde jag till honom. Jag har använt Drops cotton viscose och virknål 2. Figuren har ett svart band av filt runt kroppen och en bit av en vit fleecefilt till ansikte. Jag hade inget vitt filttyg hemma så jag tog en bit av en gammal filt som jag fått av min lillasyster.

Det var lite blandat från mej.
Ha en bra tisdag.

Kommentarer
Postat av: Madde

Alexander vill också ha ninjor

2011-06-07 @ 19:54:38
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Madde

Jag trodde du jobbade jämt men ni är välkomna ni med

2011-06-09 @ 08:56:07
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Stina

Om jag inte redan länkat när du gör det får du gärna göra det. Jag har ju dator och så med mej det är tiden jag inte riktigt vet om den samarbetar ;-)

2011-06-12 @ 21:21:40
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0