Syföreningsmöte

Äntligen tisdag och syföreningsmöte. Den här veckan har jag ett halvfärdigt projekt. Jag hade tänkt att det skulle vara klart innan jag skrev om det på bloggen.
Jag har tidigare visat mina stickringar här och jag har använt en av ringarna till att göra en socka.
Det grå och vita garnet är M&K Eco ull, det gröna kommer jag inte ihåg vad det är.
Sockan som är klar fick ögon. Jag gjorde klart den när jag hade rast på jobbet  och när jag visade sockan för barnen tyckte de att den skulle ha ögon och mun, men det blev bara ögon.
Här är sockan som inte är klar. Sockan stickar jag med dubbelstickning, det betyder att det är tre trådar på pinnen och enkel tråd. Om man använder en tunnare tråd kan man ha dubbla trådar. Här stickar jag hälen som är grönt, då vänder jag efter 12 pinnar (det är 24 pinnar på ringen) i 3 varv, sen stickar jag på 10 pinnar i 3 varv och 8 pinnar i 4 varv sen ökar jag till 10 och 12 pinnar. I tån går det inte att minska som när man stickar vanligt utan man får maska av och dra ihop hålet.
Ha en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: Agneta

De där stickringarna är jag imponerad av. Så mycker du gör med dem. Kul att se.

2011-06-14 @ 12:47:10
URL: http://hundraprocenthusmor.blogspot.com/
Postat av: Madde

Du och jag får väl ta en loppisdag här, det kryllar ju om dem häromkring.

2011-06-19 @ 17:22:20
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Kicki

Hej! Jag håller också på att sticka sockor på detta vis men jag har kört fast men du kanske kan hjälpa mig. Hur ökar man maskor? Minska kunde jag (och det står ju i beskrivningen) men öka?



Du gör mycket fint! Tack för inspiration!

Hälsningar Kicki

2011-10-25 @ 19:42:48
URL: http://carumcarvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0