Helg

Arbetsveckan har gått lika fort som vanligt fast den är ju kortare den här veckan. Det blev en lång dag för mej 6.30-16.00 utan rast, fast det fick ingen annan heller för vi var på skolresa. På vägen hem från jobbet släppte jag av en jobbarkompis i Hallsberg och då passade jag på att åka till Nannas garn. Det var inget särskilt som jag skulle ha, men när jag ändå var i Hallsberg så åkte jag dit. Jag köpte ett garnnystan och en rundsticka till mitt tröjprojekt (rundstickan alltså). När jag skulle betala kom en gammal klasskompis från universitetet in, henne hade jag inte sett på nästan två år. Hon hade fått en till liten och jag som inte ens hade sett hennes första. Det var väldigt kul att se henne.


Garnet och runstickan från Nannas.

I helgen googlade jag på virknålar i trä och hittade många roliga sidor. Jag hamnde till slut på tradera där jag hittade en auktion med virknålar i trä, 12 st för 85 kr i utropspris som jag vann, frakten på  12 kr var inte mycket.
Jag började virka med den minsta virknålen (3) igår med Drpos muskat.



Våra barn och en av deras kusiner sover hos mormor inatt så vi har det lugnt. Imorgon blir det mer livat för då kommer lillasyster och svägerska och syr, 5 barn blir det också.


Kommentarer
Postat av: Madde

Som du märkte så valde jag att stanna hemma, har lite för mycket att göra här hemma.

2011-06-02 @ 11:27:15
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0