Syföreningsmöte

Då var det dags för syföreningsmöte. Ibland hinner jag inte göra så mycket men den här gången har jag hunnit med mera.
Förra året gjorde jag en virkad bikini, mönstret är från "Stickat och virkat vintage på svenska".
Bikiniunderdelen blev för stor så den gjorde jag om förra året. Passformen på överdelen var inte så bra men den var svårare att göra om, men i vintras hittade jag ett mönster från Drops på en virkad bikini. Den var gjord av rutor som man sydde ihop, det var lite hål i rutorna som jag inte var så förtjust i därför virkade jag sex st Eme rutor som jag sydde ihop till två trekanter. Passformen är mycket bättre på den nya överdelen. Jag har använt Dropa muskat som jag har tyckt varit väldigt svårvirkat, när jag virkade rutorna har jag använt en annan virknål än när jag gjorde första bikinin då gick det mycket lättare att virka. Virknålen som inte funkar med garnet är från Garnstudio och är strl 3,5 men den är lite mindre än min virknål 3 i metall.
Jag har gjort klart mina sockor som är gjorda i M&K eco ull förutom det gröna som jag inte vet vad det är för garn.
En babyhätta som ska till Kongo gjord i Muskat. Mia fick vara modell. Jag skulle vilja ha en liten att prova mössan på så att man ser att den sitter bra.
Jag har börjat virka mormorsrutor i Molly garn. Planen är att det ska bli ett överkast. Rutorna är 15 x 15 cm så det blir några stycken som ska virkas. Jag har gjort 3 st.
Ha en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag skickade sms förut, på onsdag nästa vecka kl.11 och det kostar 300kr och det är i Ånnaboda där vi red sist.

2011-07-05 @ 19:26:45
URL: http://pilutta28.blogspot.com
Postat av: Anna

Fin hätta! Den kommer säkert att göra någon i Kongo mycket glad!

Hälsningar från Anna

2011-07-08 @ 21:21:41
URL: http://kyrkkaffe.libris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0