Ordbajs

När min syster inte har så mycket att blogga om brukar hon ordbajsa lite. Jag är inte så bra på det men jag gör ett försök.
Igår planterade jag och I, hon planterade smörgåskrasse och jag purjolök och blomkål. Jag har försökt att odla detta förut, men då har jag planterat ute i krukor men nu blev det inne. Det kanske går bättre. Jag fick lite fröer igår men det står inte hur man ska plantera, om de går att så inne och hur tätt de ska planteras och eftersom att mina fingrar inte är särskilt gröna kan jag behöva lite tips om hur jag ska plantera.

Sportlov är det också, det är skönt. Det blir lite lugnare på jobbet och vi gör andra saker än vi gör i vanliga fall. Idag hade vi 13 barn och imorgon blir det ännu färre.

Jag har även lite stick och virkprojekt igång:
1. En stickad klänning, bakstycket är klart och ca 10 cm på framstycket.
2. En virkad handduk.
3. Mormorsrutor
4. En virkad Ballerina kaka, jag måste köpa fyllnadsvadd så att jag kan stoppa den.
5. En virkad munk, det är bara fötterna kvar så den ser klar ut men min man vill ha fötter. Det kommer att ta tid.

Bilder kommer när de är klara.

Ha det gott igelkott

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag har fått lära mej att rädisor blir bäst av att plantera direkt ute när det är varmt, tydligen ska de växa så snabbt att man kan så dem flera gånger/säsong (som om jag får tigger jag gärna tillbaka några frön (långt i från alla)). Solrosorna kan du vänta med någon månad iallafall, men jag skulle så dem inne först.

2011-02-22 @ 19:27:15
URL: http://mamastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0